Azra Betül Çelikkol, MIT Scratch platformunda geliştirdiği oyunla, arıların yok olmasının ardından tarımsal üretimin ve ekosistemin karşılaşacağı büyük tehditleri konu alıyor. Oyuncular, MIT araştırmacılarının geliştirdiği yapay tozlaşma yeteneğine sahip robot böceklerle dünyayı kurtarmaya çalışıyor. Oyun, çevre sorunlarını eğlenceli ve eğitici bir şekilde sunarak büyük ilgi topluyor.
Projesini tasarlarken Yüksek Teknoloji Araştırma Merkezi (YUTAM) Başkanı Öğr. Gör. Ömer Memoğlu’ndan ilham aldığını belirten 12 yaşındaki Azra Betül, kendisine ve MIT araştırmacılarına teşekkür etti. Oyun, dijital oyun tasarımı ve robotik kodlamanın 21. yüzyılda nasıl etkili yetkinlikler oluşturduğunu gözler önüne seriyor.
Dijital oyun tasarımı ve robotik kodlama, 21. yüzyılın en önemli yetkinlikleri olarak karşımıza çıkıyor
Öğrencisini çalışmasından dolayı tebrik eden Memoğlu, konuyla ilgili şunları söyledi:
"Dijital oyun tasarımı ve robotik kodlama, 21. yüzyılın en önemli yetkinliklerinden biri hâline geldi. Bu alanlar, gençlerin sadece teknolojik beceriler kazanmalarını sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda problem çözme, yaratıcı düşünme ve takım çalışması gibi kritik becerileri de geliştirmelerine olanak tanıyor. Özellikle robotik kodlama, geleceğin liderlerinin ve inovasyon üreticilerinin yetişmesine yardımcı olan bir araç. Azra Betül Çelikkol’un geliştirdiği bu oyun, bu becerilerin gerçek dünyadaki problemlere nasıl uygulanabileceğini gösteren harika bir örnek olarak karşımızda duruyor. Gelecekte dijital oyunlar, hem eğlence hem de eğitim alanlarında çok daha fazla rol oynayacak, çevresel ve sosyal sorunlara çözümler üretecek. Kızımızı tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum."